Laboratoria przyszłości

MAJ 2023 ROKU
W maju uczniowie klasy IV na zajęciach z matematyki oraz zajęciach rozwijających z matematyki wykorzystywali pomoce dydaktyczne do nauki ułamków zwykłych – Fractions hands-on kit zakupione dzięki udziale szkoły w programie #Laboratoria Przyszłości, inicjatywie edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Uczniowie ćwiczyli dodawanie ułamków zwykłych, rozszerzali je i skracali. Korzystając z manipulatorów ułamkowych, uczniowie pracując w parach lub samodzielnie mogli ćwiczyć umiejętności ułamkowe. Zajęcia z wykorzystaniem tych pomocy były bardzo atrakcyjne i  inspirujące dla uczniów.

KWIECIEŃ 2023 ROKU

Podczas zajęć z edukacji wczesnoszkolnej i zajęć dydaktyczno – wyrównawczych uczniowie klasy I wykorzystują pomoce zakupione w ramach rządowego programu #Laboratoria Przyszłości. Budowali już różne modele korzystając z klocków Junior GeoStix i klocków ZOMETOOL Platonic Solids. Uczyli się nawlekać guziki, a na kwietniowych zajęciach dowiedzieli się, że guziki to bardzo dobry sposób na naukę kodowania. Pierwszoklasiści bardzo dobrze poradzili sobie z odkodowaniem wyrazu, który był tytułem wiersza. Dużo radości sprawiło im także ułożenie liczb zgodnie z usłyszanymi od nauczyciela poleceniami. Korzystając z pomocy zakupionych w ramach programu #Laboratoria Przyszłości uczniowie uczą się i bawią, rozwijają swoje umiejętności i nabywają nową wiedzę.

MARZEC 2023 ROKU

W marcu uczniowie klasy V podczas zajęć z geografii wykorzystali pomoce dydaktyczne zakupione dzięki udziale szkoły w programie #Laboratoria Przyszłości. Używająć pomocy dydaktycznych -,,Na tropach nauki – pogoda” poznali podstawowe elementy wyposażenia stacji pogodowej, jej zastosowanie oraz działanie. Wykorzystując wiatromierze określali prędkość i kierunek wiatru, za pomocą termometrów  odczytywali temperaturę, a z ,,poszukiwaczem chmur” określali jaki rodzaj chmur występuje na niebie. Karty informacyjne i karty ze zdjęciami pomogły im utrwalić  słownictwo związane z pogodą i klimatem oraz różnymi zjawiskami atmosferycznymi.  Poznali symbole pogodowe, które używają meteorolodzy zapowiadając prognozę pogodę. Dodatkowo przeanalizowali informacje pogodowe zamieszczone na mapach pogodowych. Każdy z uczniów miał możliwość wcielić się w reportera i przygotować krótki artykuł na temat dzisiejszej pogody. Zajęcia z wykorzystaniem tych pomocy były bardzo atrakcyjne i  inspirujące dla uczniów, którzy z wielkim zaangażowaniem wcielili się w „badaczy pogody”.

Agnieszka Kośka

LUTY 2023 ROKU

Fractions hands-on kit – to zestaw pomocy do nauki ułamków zakupiony w związku z udziałem naszej szkoły w programie #Laboratoria Przyszłości. Inicjatywie edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Pomoce okazały się bardzo przydatne podczas realizacji cyklu lekcji matematyki oraz zajęć dodatkowych, dotyczących ułamków zwykłych w klasie V.

Wykorzystanie zestawów kolorowych manipulatorów ułamkowych zwiększyło zainteresowanie uczniów zajęciami. Sprawiło że podchodzili do ćwiczeń z dużym zaangażowaniem i wykazywali się kreatywnością. Umożliwiło uczniom przebycie drogi od czynności konkretnych, poprzez wyobrażeniowe do abstrakcyjnych. Ułatwiło przyswojenie umiejętności związanych z porównywaniem, skracaniem i rozszerzaniem ułamków oraz działaniami na ułamkach, które na ogół sprawiają uczniom dużo trudności. Korzystając z manipulatorów ułamkowych, uczniowie pracując w parach lub samodzielnie mogli ćwiczyć umiejętności ułamkowe.

STYCZEŃ 2023 ROKU

W styczniu 2023 r. uczniowie klasy IIIa w trakcie zajęć edukacji wczesnoszkolnej oraz uczniowie klasy IV na zajęciach plastyki  korzystali z pomocy dydaktycznych zakupionych dzięki udziałowi szkoły w programie #LaboratoriaPrzyszłości, inicjatywie edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Tematem zajęć uczniów klasy IIIa były „ Figury geometryczne już wszyscy znamy”. Uczniowie pracując w zespołach, wykorzystując zakupione figury geometryczne tworzyli swoje prace. Kształtowali przy tym nazewnictwo, umiejętność różnicowania poznanych figur oraz umiejętność posługiwania się linijką podczas odrysowywania ułożonych kształtów.

Uczniowie klasy IV na zajęciach plastyki, dotyczących technik malarskich korzystali z czarodziejskiego  kleju InsGraf,  malując go palcami, pędzelkami lub mieszając z farbami.  Zastygający klej kurczył się, dzięki czemu tworzyła się delikatna siateczka pęknięć, ukazując białe tło.

Zajęcia były bardzo interesujące, a uczniowie byli zaangażowani i wykazali się ogromną kreatywnością i pomysłowością.

GRUDZIEŃ 2022 ROKU

Zestawy klocków  LEGO Education – BricQ Motion zakupione w związku z udziałem naszej szkoły w programie #LaboratoriaPrzyszłości. Inicjatywie edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów –  świetnie sprawdzają się na dodatkowych zajęciach Lego – konstruowanie i programowanie prowadzonych dla chętnych uczniów z klasy III i IV od początku roku szkolnego.

Wyjątkowe, kolorowe elementy wspierają uczniów w nauce przedmiotów STEAM, zwłaszcza w poznawaniu zasad fizyki. Zestawy nie zawierają elektroniki, dzięki czemu uczniowie skupiają się na eksperymentowaniu z mechaniką: koła zębate, przekładnie, ciężarki i żagle pomagają zrozumieć podstawowe prawa fizyki dzięki zabawie. Wiedza ta łączy się bezpośrednio z matematyką (mierzenie odległości, ważenie obiektów) i umiejętnością pracy w grupie. Uczestnicy mają możliwość współtworzenia projektów rozwijających wiedzę o świecie, sprawności manualne i intelektualne.

LISTOPAD 2022 ROKU

W listopadzie 2022r. uczniowie klasy VIIIa i VIIIb uczestniczyli w zajęciach fizyki oraz w zajęciach aktywnej i kreatywnej chemii i fizyki podczas których wykorzystywali pomoce projektowe STEAM – Energia oraz ,,Fizyczne stacje doświadczalne: prąd i obwody elektryczne” zakupione dzięki udziałowi szkoły w programie #Laboratoria Przyszłości. Inicjatywie edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Uczniowie pracując w grupach poprzez doświadczenia badali zagadnienia związane z energią (jej magazynowanie i przekazywanie) oraz z elektrycznością (poznawali zasady postępowania z prądem elektrycznym, budowali obwody elektryczne, sprawdzali jakie materiały przewodzą prąd, jakie jest działanie prądu, łączyli obwody szeregowo i równolegle).

W trakcie zajęć wykorzystywane były załączone do zestawów instrukcje, ważne informacje i różnego rodzaju karty pracy.

Wykorzystanie pomocy na zajęciach wpłynęło na atrakcyjność zajęć, zaangażowanie i kreatywność uczniów, oraz pozwoliło na lepsze zrozumienia trudnych zagadnień związanych z energia i elektrycznością.

PAŹDZIERNIK 2022 ROKU

W październiku 2022 roku uczniowie klasy 3b na zajęciach z edukacji wczesnoszkolnej wykorzystali guziki, które zakupiono dzięki udziałowi szkoły w programie „Laboratoria Przyszłości”.

Guziki wywołały wśród dzieci ogromne zaciekawienie. Uczniowie wykazali się ogromną pomysłowością w organizacji gier i zabaw, podczas których rozwijali spostrzegawczość, logiczne myślenie, kreatywność, wzbogacali słownictwo. Zajęcia im się bardzo podobały i chętnie wzięliby udział w innych zabawach z wykorzystaniem tych pomocy dydaktycznych.

 

WRZESIEŃ 2022 ROKU

We wrześniu 2022 roku uczniowie klasy II uczestniczyli w zajęciach edukacji wczesnoszkolnej, na których korzystali z pomocy dydaktycznych zakupionych dzięki udziałowi szkoły w programie #LaboratoriaPrzyszłości. Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wykorzystując zakupione figury geometryczne uczniowie tworzyli prace o tematyce jesiennej: „Geometryczne kształty jesieni”.

Uczestnicy pracując w zespołach wykonywali je z wielkim zainteresowaniem i zaangażowaniem, dyskutowali, dobierali odpowiednie kolory i kształty, wymieniali się miedzy sobą klockami, współpracowali ze sobą. Zajęcia były bardzo kreatywne i ciekawe.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status