W marcu uczniowie klasy V podczas zajęć z geografii wykorzystali pomoce dydaktyczne zakupione dzięki udziale szkoły w programie #LaboratoriumPrzyszłości. Używająć pomocy dydaktycznych -,,Na tropach nauki – pogoda” poznali podstawowe elementy wyposażenia stacji pogodowej, jej zastosowanie oraz działanie. Wykorzystując wiatromierze określali prędkość i kierunek wiatru, za pomocą termometrów odczytywali temperaturę, a z ,,poszukiwaczem chmur” określali jaki rodzaj chmur występuje na niebie. Karty informacyjne i karty ze zdjęciami pomogły im utrwalić słownictwo związane z pogodą i klimatem oraz różnymi zjawiskami atmosferycznymi. Poznali symbole pogodowe, które używają meteorolodzy zapowiadając prognozę pogodę. Dodatkowo przeanalizowali informacje pogodowe zamieszczone na mapach pogodowych. Każdy z uczniów miał możliwość wcielić się w reportera i przygotować krótki artykuł na temat dzisiejszej pogody. Zajęcia z wykorzystaniem tych pomocy były bardzo atrakcyjne i inspirujące dla uczniów, którzy z wielkim zaangażowaniem wcielili się w „badaczy pogody”.
Agnieszka Kośka