ZAJĘCIA Z GEOGRAFII – ,,NA TROPACH NAUKI – POGODA”

W marcu uczniowie klasy V podczas zajęć z geografii wykorzystali pomoce dydaktyczne zakupione dzięki udziale szkoły w programie #LaboratoriumPrzyszłości. Używająć pomocy dydaktycznych -,,Na tropach nauki – pogoda” poznali podstawowe elementy wyposażenia stacji pogodowej, jej zastosowanie oraz działanie. Wykorzystując wiatromierze określali prędkość i kierunek wiatru, za pomocą termometrów  odczytywali temperaturę, a z ,,poszukiwaczem chmur” określali jaki rodzaj chmur występuje na niebie. Karty informacyjne i karty ze zdjęciami pomogły im utrwalić  słownictwo związane z pogodą i klimatem oraz różnymi zjawiskami atmosferycznymi.  Poznali symbole pogodowe, które używają meteorolodzy zapowiadając prognozę pogodę. Dodatkowo przeanalizowali informacje pogodowe zamieszczone na mapach pogodowych. Każdy z uczniów miał możliwość wcielić się w reportera i przygotować krótki artykuł na temat dzisiejszej pogody. Zajęcia z wykorzystaniem tych pomocy były bardzo atrakcyjne i  inspirujące dla uczniów, którzy z wielkim zaangażowaniem wcielili się w „badaczy pogody”.

 

                     Agnieszka Kośka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status