WARSZTATY PROFILAKTYCZNE

03.03.2023r. w naszej szkole odbyły się warsztaty profilaktyczne prowadzone przez pracownika Centrum Rozwoju Edukacji i Kompetencji INVESIS mgr Arkadiusza Tyrałę – trenera, pedagoga.
Tematyka zajęć warsztatowych w klasie VI dotyczyła komunikacji interpersonalnej, wyznaczania celów, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów. W klasach IV i V profilaktyki zachowań agresywnych i przemocowych, uświadomienia skutków zachowań ryzykownych. W trakcie realizacji warsztatów wykorzystano różnorodne metody, przede wszystkim metody aktywizujące, dzięki temu uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach i efektywnie przyswajali przekazywane informacje.

M. Kopczyńska

PROGRAM DLA SZKÓŁ

Przypominamy Państwu, nasza szkoła uczestniczy w obecnym roku szkolnym, w unijnym Programie dla szkół, który jest realizowany przy współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Jest to program edukacyjny, dzięki któremu, w atrakcyjny sposób, dzieci uczą się zasad zdrowego odżywiania, regularnie spożywając w szkole dostarczane im owoce i warzywa oraz mleko i produkty mleczne oraz realizując w ramach Programu działania edukacyjne.

Dalsze informacje dostępne dostępne w linku: Program dla szkół – Informacja dla rodziców

 

ZAJĘCIA Z GEOGRAFII – ,,NA TROPACH NAUKI – POGODA”

W marcu uczniowie klasy V podczas zajęć z geografii wykorzystali pomoce dydaktyczne zakupione dzięki udziale szkoły w programie #LaboratoriumPrzyszłości. Używająć pomocy dydaktycznych -,,Na tropach nauki – pogoda” poznali podstawowe elementy wyposażenia stacji pogodowej, jej zastosowanie oraz działanie. Wykorzystując wiatromierze określali prędkość i kierunek wiatru, za pomocą termometrów  odczytywali temperaturę, a z ,,poszukiwaczem chmur” określali jaki rodzaj chmur występuje na niebie. Karty informacyjne i karty ze zdjęciami pomogły im utrwalić  słownictwo związane z pogodą i klimatem oraz różnymi zjawiskami atmosferycznymi.  Poznali symbole pogodowe, które używają meteorolodzy zapowiadając prognozę pogodę. Dodatkowo przeanalizowali informacje pogodowe zamieszczone na mapach pogodowych. Każdy z uczniów miał możliwość wcielić się w reportera i przygotować krótki artykuł na temat dzisiejszej pogody. Zajęcia z wykorzystaniem tych pomocy były bardzo atrakcyjne i  inspirujące dla uczniów, którzy z wielkim zaangażowaniem wcielili się w „badaczy pogody”.

 

                     Agnieszka Kośka

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status