Laboratoria przyszłości

STYCZEŃ 2023 ROKU

W styczniu 2023 r. uczniowie klasy IIIa w trakcie zajęć edukacji wczesnoszkolnej oraz uczniowie klasy IV na zajęciach plastyki  korzystali z pomocy dydaktycznych zakupionych dzięki udziałowi szkoły w programie #LaboratoriumPrzyszłości, inicjatywie edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Tematem zajęć uczniów klasy IIIa były „ Figury geometryczne już wszyscy znamy”. Uczniowie pracując w zespołach, wykorzystując zakupione figury geometryczne tworzyli swoje prace. Kształtowali przy tym nazewnictwo, umiejętność różnicowania poznanych figur oraz umiejętność posługiwania się linijką podczas odrysowywania ułożonych kształtów.

Uczniowie klasy IV na zajęciach plastyki, dotyczących technik malarskich korzystali z czarodziejskiego  kleju InsGraf,  malując go palcami, pędzelkami lub mieszając z farbami.  Zastygający klej kurczył się, dzięki czemu tworzyła się delikatna siateczka pęknięć, ukazując białe tło.

Zajęcia były bardzo interesujące, a uczniowie byli zaangażowani i wykazali się ogromną kreatywnością i pomysłowością.

GRUDZIEŃ 2022 ROKU

Zestawy klocków  LEGO Education – BricQ Motion zakupione w związku z udziałem naszej szkoły w programie #LaboratoriaPrzyszłości. Inicjatywie edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów –  świetnie sprawdzają się na dodatkowych zajęciach Lego – konstruowanie i programowanie prowadzonych dla chętnych uczniów z klasy III i IV od początku roku szkolnego.

Wyjątkowe, kolorowe elementy wspierają uczniów w nauce przedmiotów STEAM, zwłaszcza w poznawaniu zasad fizyki. Zestawy nie zawierają elektroniki, dzięki czemu uczniowie skupiają się na eksperymentowaniu z mechaniką: koła zębate, przekładnie, ciężarki i żagle pomagają zrozumieć podstawowe prawa fizyki dzięki zabawie. Wiedza ta łączy się bezpośrednio z matematyką (mierzenie odległości, ważenie obiektów) i umiejętnością pracy w grupie. Uczestnicy mają możliwość współtworzenia projektów rozwijających wiedzę o świecie, sprawności manualne i intelektualne.

LISTOPAD 2022 ROKU

W listopadzie 2022r. uczniowie klasy VIIIa i VIIIb uczestniczyli w zajęciach fizyki oraz w zajęciach aktywnej i kreatywnej chemii i fizyki podczas których wykorzystywali pomoce projektowe STEAM – Energia oraz ,,Fizyczne stacje doświadczalne: prąd i obwody elektryczne” zakupione dzięki udziałowi szkoły w programie #LaboratoriaPrzyszłości. Inicjatywie edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Uczniowie pracując w grupach poprzez doświadczenia badali zagadnienia związane z energią (jej magazynowanie i przekazywanie) oraz z elektrycznością (poznawali zasady postępowania z prądem elektrycznym, budowali obwody elektryczne, sprawdzali jakie materiały przewodzą prąd, jakie jest działanie prądu, łączyli obwody szeregowo i równolegle).

W trakcie zajęć wykorzystywane były załączone do zestawów instrukcje, ważne informacje i różnego rodzaju karty pracy.

Wykorzystanie pomocy na zajęciach wpłynęło na atrakcyjność zajęć, zaangażowanie i kreatywność uczniów, oraz pozwoliło na lepsze zrozumienia trudnych zagadnień związanych z energia i elektrycznością.

PAŹDZIERNIK 2022 ROKU

W październiku 2022 roku uczniowie klasy 3b na zajęciach z edukacji wczesnoszkolnej wykorzystali guziki, które zakupiono dzięki udziałowi szkoły w programie „Laboratoria Przyszłości”.

Guziki wywołały wśród dzieci ogromne zaciekawienie. Uczniowie wykazali się ogromną pomysłowością w organizacji gier i zabaw, podczas których rozwijali spostrzegawczość, logiczne myślenie, kreatywność, wzbogacali słownictwo. Zajęcia im się bardzo podobały i chętnie wzięliby udział w innych zabawach z wykorzystaniem tych pomocy dydaktycznych.

 

WRZESIEŃ 2022 ROKU

We wrześniu 2022 roku uczniowie klasy II uczestniczyli w zajęciach edukacji wczesnoszkolnej, na których korzystali z pomocy dydaktycznych zakupionych dzięki udziałowi szkoły w programie #LaboratoriaPrzyszłości. Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wykorzystując zakupione figury geometryczne uczniowie tworzyli prace o tematyce jesiennej: „Geometryczne kształty jesieni”.

Uczestnicy pracując w zespołach wykonywali je z wielkim zainteresowaniem i zaangażowaniem, dyskutowali, dobierali odpowiednie kolory i kształty, wymieniali się miedzy sobą klockami, współpracowali ze sobą. Zajęcia były bardzo kreatywne i ciekawe.